Tuesday, October 27, 2009

Hah? Bulu Hidung Gugur???

Haiyoo..
hari ni CB mula masuk lab.

Segala sampel tanah yang CB beria korek kat Terengganu dulu tu sedia dianalisis.

Sebab benda yang CB nak cari tu dalam larutan bercampur tanah dan kotoran, CB kenalah pancing keluar dulu, letak atas slaid dan perhati bawah microscope.

CB pun carilah alat untuk memancing tu berupa lidi sate yang diruncingkan. Cari punya cari, barulah perasan rupanya satu bikar penuh, depan mata CB je. Punyalah buta CB kan. Tetapi... CB pelik.

Kenapa kat hujung tu ada mcm bulu sesuatu yang berwarna putih? Tak kan bulu mata kot, sebab bulu mata tak sekasar ni. Pastu warna putih pulak. Setahu CB, tak ada sesiapa yang albino ataupun blonde kat lab ni.
Takkan lah... Tak pe, CB. Jangan waswas.

CB pun teruslah memancing dengan syoknya. Sebab bulu tu runcing dan keras. Jadi senang kerja CB. Tapi CB gatal mulut lalu bertanya:

"Honey, what kind of hair is this?"
"Oh, pig's hair"
"..."


CB masa tau tu.. pasrah je lah kalau macam ni. Takkan CB nak buat drama swasta meraung dekat semua orang di lab "sesungguhnya adalah najis bulu babi ini, ye para hadirin sekalian".

Jadi CB mengambil langkah terbaik dengan melemparkan senyuman sahaja dan berlagak "cool" kepada pekerja makmal itu. CB kena guna sebab benda itu sahaja yang ada ketika itu.

Jadi apa salahnya kita guna sahaja bulu babi itu tanpa banyak soal, dan samak lah selepas guna.

CB lebih cenderung untuk berhati-hati apabila berkaitan sensitiviti agama ni dan tak cepat melatah. Nanti CB cerita lagi kenapa di lain entri. CB sentap, noq!

1 comment:

~~DucKneSs~~ said...

hahhaha..cabaran tol tu nox..

buleh la ko memperfekkan teknik samakan ko..dok sini dulu,mane la slalu bersamak2an..aku pon xpernah samak seumur hidup aku yg muda nih..hahhaha