Thursday, March 11, 2010

Kisah Multicultural: Tingkat Tiga

Kisah Multicultural: Tingkat Tiga


Manusia ni kalau dah malas tak boleh nak cakap apa lah. Nasib baik CB tak pernah lagi baca berita dengan tajuk: "Seorang Lelaki Mati Kerana Malas Bernafas". Macam mana tu? Tapi CB pernah baca pasal  Sindrom Mata Malas (Amblyopia). Mula-mula tu ingatkan penyakit ni menyebabkan seseorang tu tidoooo je sepanjang masa. Ehem..ehem.. siapakah makhluk itu?

Suami mak suka mata ala-ala kucing siam u ols. Sebagai isteri solehah, kenalah mak patuh kann..


Walaubagaimanapun (penanda wacana kegemaran), apa yang CB nak kongsi ni bukanlah pasal malas nak angkat kelopak mata ke apa, tapi pasal malas nak naik tangga. Hatta satu tingkat je pun. Salah siapa tu? Salahkan perut ibu mengandung sebab masa mengandungkan kita, dia dok tidoooo jah. I love my mum!


Waktu tu CB baru lepas makan tengahari, jadi macam malas sikit lah nak naik tangga, jadi CB memilih untuk guna lif saja untuk ke tingkat 3. Walaupun hakikatnya bukan kena daki tangga pun sebab dari tingkat 1 ke tingkat 2, ada disediakan eskalator. Kalau kena naik tangga pun, setingkat saja. Tapi ye lah, macam CB cakap tadi; MALAS.


Bila lif tu terbuka, ada dua orang lelaki Dutch yang azab rambut tak berapa nak ada (dengki), nak ke tingkat 8. Bila dia tengok CB tekan butang "3". Terus dia tak puas hati disebabkan CB dia kena singgah kat tingkat 3. Jadi macam melambatkan proses transportasi (ayat nak meletops).


Lelaki Azab: Apalah kau ni, naik tangga je lah. Bukan tinggi pun. 2 tingkat je.
CB: Mak aih, sentapppppp... (Hati berkata-kata)



Nyaris CB tak transform jadi Pink Ranger. Kalau tak....


Sejak dari kejadian tu, taubat tak naik lif dah! Hari-hari naik tangga. Bukan tangga pun sebenarnya, eskalator jugak. Hehehe... Oleh itu, sila jangan malas. Naiklah eskalator.


p/s: Terima kasih kat Diyana dan Ikhmal Hisham sebab cakap blog CB ni kelakar. Sampai ada sorang tu jadi sewel sekejap (sapa tataw). Tang mana yang kelakar tu, tak tahu lah. Syukran aljazilan! <-- tetap nak ber"arab" segala.


Sashay, away.

3 comments:

~~DucKneSs~~ said...

hahaha..sekali kne lazer trus insap..bagus..bagus..hahahha..aku pon tgh mls naek tangga gak,tapi mengenangkan berat i dah mencanak naek,tpaksa la i merangkak naek jugak..

eh, si sun tu xhapdet pon blog dia..nape eh?komen pon idaknya..

Cik Benang said...

memang insaf!! Skarang ni sangat fobia nak naik lift ok. Mulut Dutch ni kadang-kadang puaka jugak.
Hahahaha...

Si sun tu bz sangat gamaknya. Maklumlah sekarang ni dah ganti Dr. Aziz, jadi penyelia projek tahun akhir. Meletops!

NUR DIYANA said...

I love your blog..hehehe...yup mmg kelakar n kdg2 ade maksud...