Saturday, December 11, 2010

OhSoRandom: Perang Saraffff

Haa... mampu ke u ols lancarkan perang saraf? Jangan tak tahu di sebalik kejelitaan dan kelembutan ini, CB pernah menjadi ketua unit perang saraf masa pilihanraya kampus dulu u ols. Haa... jangan pitam dulu oke. Waktu tu kumpulan pembangkang ni, biasalah golongan yang bertudung labuh berkopiah segala lah kan. Ala-ala PAS dengan UMNO lah u ols kiranya, cuma yang ni skop lebih kecil, dalam kampus je.


Nak dijadikan cerita, calon pihak pembangkang ni merupakan junior CB sendiri. Tak engkau menangis dapat senior kejam macam ni? Tapi masa tu, semangat professionalisma lebih didahulukan. Konsepnya waktu tu, Parti diutamakan, Kerusi didahulukan. *larikkkk! Jadi matlamat untuk menang kesemua kerusi di kampus lebih penting daripada menjaga junior sendiri. Gegeh! Tapi jangan salah faham pulak u ols, semua ni masa pilihanraya je la. Bila dah habis pilihanraya, baik lah balik. Comolot. CB ni mana suka cari gaduh. CB ni ala-ala merpati putih daripada ibu pejabat PBB lah kiranya kaann... Kesayangan Ban Ki Moon. Katanyaaa...


Zaman muda-muda dulu CB adalah wanita gangsta-nigga-gettho. Berakkan dia! (image source)



Jadi apa yang telah CB rancangkan salah satunya adalah melancarkan Kios Kedai Motosikal 24 jam. Berbekalkan kemampuan perisik ala-ala Charlie's Angels, kami berjaya mendapatkan nombor telefon calon Pihak Sebelah Sana (PSS). Dengan menggunakan teknologi canggih a la James Bond seperti Microsoft Publisher, kami membuat flyers tertulis:


"Tayar motosikal anda pancit? Kehabisan minyak? Jangan risau, kami boleh membantu. Hubungi nombor ini: 01T-HOT CHICK"

Mangsa (tayar) pancit selepas terlanggar antelop liar *larikkkk (image source)


Wah, sambutan dari penduduk kampus amat menggalakkan! Dalam masa beberapa jam, habis, licin! Hebat! Laporan perisik mengatakan calon PSS tersebut terpaksa menutup sementara telefon beliau lantaran panggilan yang tak henti-henti daripada mereka yang kehabisan minyak, tayar pancit dan sebagainya. OK, strategi pertama: BERJAYA.


Strategi kedua lebih kepada teknik Somersault Tunggang Terbalik! Kami dengan baik hatinya mereka bentuk flyers kempen untuk diedarkan kepada semua pelajar, di dewan kuliah, cafe-cafe dan sebagainya. Kami dengan penuh kegigihan lagi berkomitmen jitu serta bersusah payah mencipta motto untuk menarik perhatian warga kampus agar mengundi beliau ni. Yang kami pilih adalah:


"Saya cantik, saya bijak dan beriman. Undilah saya"

 OK tak pose "Jentayu-Patah-Sayap-Cedera-Ditembak-Pemburu-Kacak" mak ni u ols? (image source)

Berani kau tak undi orang yang macam tu? Dah la cantik, beriman lagi! Haiyooo... Sehari selepas flyers diedar, perisik dihantar lagi untuk mendapatkan maklumat situasi terkini. Nampaknya warga kampus terpengaruh dan populariti calon PSS merudum jatuh!

 Mak sker... Mak skerr *sambil terkinja-kinja macam beruk (image source)
 
Selain itu, kami turut membuat banner bessssaaarr dan gantung kat kolej kediaman, sebelah gelanggang serba guna. hihihi... Tapi tak lama u ols, jentera PSS telah menanggalkannya. Cehh.. Tapi tak apa, strategi kedua dikira: BERJAYA!


Ada satu lagi serangan terakhir yang kami guna. Tapi terlalu ekstrem untuk ditulis disini. A la penggunaan senjata biologi! CB bimbang nanti CB akan ditangkap di bawah akta ISA! *pitamm...

Walaubagaimanapun, lepas pilihan raya ni CB memang cuba telefon junior CB tu dan hantar mesej kat dia serta minta maaf. Gitu lah u ols, walaupun kita gaduh-gaduh masa berpolitik, berbeza parti dan sebagainya, hakikatnya kita tetap sama u ols. Yang membezakan kita di mata tuhan hanyalah iman.

MM: Hamboiii... lepas buat kerja-kerja keji macam tu, pandai pulak kan kau berangan Ustazan Fatima Azzahra!


CB: (pose basuh sejadah tepi sungai sambil dengar iPod)


 Motiffff sebut-sebut nama mek! Anyway, chanteque ke idok brooch Aigner mek? (image source)

Shashay away,
CB si Benang Basah yang rindukan kehidupan kampus.

4 comments:

crustacea said...

Wowww! I sangat suka pose "Jentayu-Patah-Sayap-Cedera-Ditembak-Pemburu-Kacak" u tu! sooo real! teringat zaman2 remaja dolu u ols...

Cik Benang said...

wah, tu pose feveret u ols ka? nak tgok gambar leh?

~~DucKneSs~~ said...

CB, rasa cam dah komen tau..nape xde plak ni..btw, changing my add..ada unwanted visitor la..

missduckness.blogspot.com

Cik Benang said...

Wow, siapakah unwanted visitor? Cepat habaq! *Kak Nam