Friday, July 29, 2011

KisahMultiCultural: Bahana Paprika



Kredit kepada Miss Fiona sebab carutan petirnya seeaktu menggoreng telur mengingatkan CB untuk post entri ni.

CB jarang-jarang sekali pergi beli barang dapur kat hypermarket u ols. Biasalah, selalunya Miss Fiona maid yang beli. Githoooo...

Tapi hari tu maid kita lari dari rumah u ols. Segala-galanya CB dah bagi. Zahir dan jugal batin. CB pun tak tahulah dimana silapnya. Mungkin kah part batin ittew? Dia tak puas kah?

Anyway, oleh kerana dia lari dari rumah, maka CB terpaksalah shopping sendiri. Beras, buah-buahan, sayur semua. Masa tu kebetulan pulak kat bahagian sayur ada orang demonstrasi masak-masak u ols. Ala-ala Jaafar Onn gittew demo masak sambil pakai baju melayu sedondon bunga matahari. Niat di hati memang nak cuba 
kaann... Tapi sebab menjaga status sebagai gadis urban dan memiliki kelas tersendiri, maka CB tak pergi.


Lihat baju mak, tak ke sama macam paprika kuning?

Tengah-tengah seronok timbang sayur tiba-tiba pakcik yang masak tu datang kat CB. Dia tanya dari mana, buat apa semua. Kami pun berbual-bual sambil CB masih gegeh menimbang. Macam banyak sangat je barang kau beli kan. Walhal tak reti nak guna penimbang. Gila. Tup tup pakcik tu tanya lagi "adik manis suka paprika tak?". CB, yang secara semulajadinya tak berapa gemar sayur cakaplah "ambo ni tok brapo suko paprika a.k.a cili benggala ni". Tapi pakcik tu gegeh nak jugak suruh CB rasa sup paprika dia. Produk terbaru dari Maggi katanya. Orang-orang tua kata, rezeki jangan ditolak. Lagi-lagi memang orang tua betul yang ajak. Nanti dikata derhaka pulak.

Slurpppp... Githoo bunyi hirup sup katanya.

"hurm... Sedap la sup ni pakcik oii... Apa rahsia?"

"senang je anak oi. Taruk onion n garlic" dengan pelat-pelat Belanda. CB tak berapa dengar part garlic tu. Dia pun pergi belakang dapur dan bawaklah sebeban garlic a.k.a bawang putih konon-konon nak tunjuk la apa rupanya garlic tu kan. Macam lah aku ni baru beranak semalam.

"haa.. Ni lah garlic ittew. Nah, pakcik bagi sikit kat anak".

"ehhh... Tak apalah pakcik. Rumah saya dah banyak bawang putih ni, buat halau pontianak"

Tanpa mengendahkan kata-kata CB, pakcik tu tetap cuba memasukkan 2 ulas bawang putih ke poket seluar CB. Nak menolak, tak boleh sebab dua-dua tangan penuh. Satu pegang mangkuk sup dan satu lagi tangan penuh ngan barang-barang dapur.

Pakcik tu terus berusaha dan berusaha. Dia seluk ke dalam poket seluar CB dan sambil tersengeh-sengeh, dia pusing sikit tangan dan terus!!! Terus jari jemari pakcik tuekk ittew menyentuh vagina CB!

Secara automatik, CB menjerit dan terkejut. Maka tumpahlah sup yang panas ke lantai dan terkena tangan CB yang mulus ittew. Pakcik keji itu terus mengambil tisu dan mengelap tangan CB sambil sebelah tangan menarik cuping telinga CB ke mulutnya dan berbisik:



"op lekker!" bisik pakcik itu ke telinga CB



CB cepat-cepat blah meninggalkan pakcik tuekk yang tak sedar diuntung itu. Keji.


Salam sayang,
CB yang sampai sekarang tak boleh tengok paprika.

4 comments:

~~DucKneSs~~ said...

u ols..cmne buleh ternoda nih?jahat tau pakcik tuh..menci..menci..*tumbuk2 mnje dinding bilik..

dani said...

aiyakkkkk!!! kedai biru ke oren ni?

Cik Benang said...

Duck: I diserang secara ilmu 1000 bayangan! Tak sempat bertindak. Berhati2lah.

BabyDani: Kedai biru yang satu lagi, bukan biru yang biasa. :P

akukanbaik said...

hahahaha....LOL!
gelak goleng2 di bulan posa...nasib baik x batal posa..
pasni u ols plak seluk poket pakcik tu masuk kan ular sawa